حریم ریحانه
نوشته نعیمه اسلاملو و جمعی از نویسندگان
انتشارات تلاوت آرامش
 130 صفحه


اگر به دنبال کتابی هستید که مستند به آیات قرآن و روایات، مستدل، منطقی، عقلانی، علمی و در عین حال به زبانی ساده و روان، به تبیین موضوع پوشش و عفاف پرداخته باشد، این کتاب یک گزینه بسیار عالی برای مطالعه است.
روی جلد کتاب نوشته شده: اولین دائرة المعارف و اطلس پوشش و عفاف در کشور؛ با نگاهی به محتوای کتاب مشخص می‌شود که این ادعای مؤلفان تقریباً ادعایی برحق است.
کتاب به مقوله حجاب و عفاف نگاهی جامع دارد. یعنی هم از منظر درون دینی و  هم از منظر برون دینی به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.
این اثر مصور و تمام رنگی است و در عین برخورداری از حجم نسبتاً کم (130 صفحه) از جامعیت بالایی برخوردار است. بدون زیاده‌گویی‌های اضافی، در عین رعایت اختصار از کمال اتقان در ارائه مباحث را داراست.

در این کتاب سعی شده از تمامی زوایای ممکن به موضوع پوشش و عفاف نگاه شود. (از 18 منظر درون دینی و برون دینی) شکل پرداختن به این موضوع و انتخاب گفتمانی جدید در این حوزه، از مزیت‌های منحصر به فرد این کتاب به شمار می‌رود.

برخی از عناوین کتاب عبارتند از: 

 - تاریخچه پوشش و عفاف در کشورهای جهان و ایران (این فصل با ارائه اسناد متقن تاریخی و عکس‌های متعدد، از دروه‌های مختلف تاریخی نشان می‌دهد که بشر در طول تاریخ فطرتاً طالب حجاب بوده است، تا اینکه نظام سرمایه‌داری و دستگاه‌های تبلیغاتی‌اش از دوره رنسانس به بهانه پیشرفت و توسعه، برهنه کردن جوامع را در پیش گرفت!)
- پوشش و عفاف در ادیان الهی و کلام بزرگان و مشاهیر جهان.
- سیمای عفاف در قرآن کریم و در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام همراه با برخی از مهمترین احکام پوشش و عفاف.
- فقط همسرم (ذکر نابترین احادیث ذکر شده در موضوع آیین همسرداری در کلام معصومین علیهم السلام)
-  بررسی شبهات حجاب (پاسخ‌های مستدل و منطقی به رایج ترین شبهات در مورد موضوع حجاب و عفاف)
- عفاف در حبس (داستان غم انگیز کشف حجاب در ایران)
- هجوم خاموش (بررسی شبیخون فرهنگی دشمن پیرامون حجاب و عفاف)
- علم هم تجربه کرده است (اثرات حجاب و عفاف از نگاه علم)